LAG | MUSIC OF SOUNDS


Sprememba percepcije.

''Bilo je zanimivo opažati, kako je majhen band mojega sina s hrepenenjem po ustvarjanju vrhunskega avdio sistema za naš zasebni profesionalni snemalni studio soočil s pomanjkanjem meril za ocenjevanje kakovosti predvajanja glasbe. Obstoječi standardi na trgu so gotovo sposobni oceniti kakovost elektronskih komponent, stopnjo ojačanja električnega signala, zaporedje in natančnost njegove obdelave ter druge laboratorijske in tehnične značilnosti. Ampak standarda za ocenjevanje točnosti snemanja in avtentičnosti reprodukcije glasbe preprosto ni bilo na svetu. Te ključne parametre, ki določajo obstoj celotne industrije, je nekdo ocenil kot subjektivne. In fantje niso imeli druge izbire, kot da bi razvili takšen standard in ga izvedeli v proizvodnji svojega edinstvenega avdio sistema ...''

Andrej Lapšin

Oče ustanovitelja Družbe LAG.

 

Če pogledamo nazaj v preteklost...



Zdavnaj, v 80-ih letih zdaj že prejšnjega stoletja vendar že v zavestnem otroštvu sem jaz kot tudi moji starši pokazal resnično zanimanje za glasbo. Rodil sem se v družini inženirjev in glasbenikov, od zgodnjih let sem vedel, kaj so magnetofoni in gramofoni, in kakšne nepredstavljive prostore glasbenega sveta bi zame lahko odprle te naprave. Prva odkritja v nizu so bile otroške zgodbe in glasbene predstave, bile so to vinilne plošče, pri petih letih pa sem se seznanil z glasbeno dediščino The Beatles, ki je enkrat za vselej spremenila moj notranji svet.

Obdobje od 50. do 80. let 20. stoletja je bil v glasbeni industriji čas izjemnih oblikovalskih dosežkov na področju ustvarjanja naprav, sistemov, načel in tehnologij za snemanje, prenos in reprodukcijo zvočnih informacij kot načina ohranjanja in širjenja kulturne dediščine družbe. Več kot pol stoletja pozneje so tehnične rešitve iznajdljivih razvijalcev in izumiteljev Georga Neumanna, Rudolfa Hörikea, Ernsta Plessa, Fritza Pfleimerja, Willija Studerja, Masayukija Hosoda, Stefana Kudelskija in Edgarja Wilchurja tvorile potrebno podlago za sodobne sisteme snemanja in reprodukcije zvoka.

Vsesplošni razvoj digitalnih tehnologij in v večjem obsegu trženjske zamisli o potrebi po poceni "masiviranju" glasbenega materiala, ki jih potrošniku naložijo, negativno vplivajo na kvalitativni vidik glasbene kulture, kar je za dlje časa upočasnilo proces tehnološke rasti, hkrati pa je potisnulo glasbo ven iz kulturnih dosežkov za komercialno pop-industrijo.

V času magnetnega zvočnega snemanja in analogne obdelave avdio toka je bila možnost dodeljevanja rezultatov njegovega dela določena z neskončnimi vajami, nadarjenostjo in izkušnjami zvočnega inženirja, in kar je najpomembneje - s ceno magnetnega filma in njegove replikacije. Izvajalci so morali avtomatizirati svoje veščine do najmanjših podrobnosti in detajlov, da bi se naučili delati z mikrofonom. Večdnevne vaje so bile nujna norma. Zvočni inženir je delal v živo, izvajal korekcijo, izenačevanje neposredno v snemalnem procesu. Kasnejša obdelava zabeleženega skorajda ni bila mogoča. Delo je bilo odgovorno, resno in skrbno. Digitalna industrija je ''uničila'' potrebo po ''kakovosti''.

Hkrati je posebnost diverzifikacije industrije proizvodnje avdio opreme povzročila prekinitev inženirskih in raziskovalnih povezav med ključnimi segmenti proizvodne verige. Kot rezultat proizvodnja mikrofonov, predojačevalnikov, naprav za obdelavo zvočnih signalov, analogno-digitalnih pretvornikov, programske opreme za digitalno obdelavo signalov, sistemov digitalizacije, ojačanja in reprodukcije zvoka se izvaja v neodvisnih podjetjih, ki nimajo skupne tehnične osnove in zasnove.

Z leti se je tehnološka vrzel večkrat razširila, tako da je bila industrija, katere izdelki preprosto ne ustrezajo drug drugemu, uničujejo glasbo in je ne ohranjajo.

In, soočen s tem problemom, sem se odločil spremeniti percepcijo.

Artem Lapšin

Ustanovitelj družbe LAG.

 
 

Novi standard avdio sistemov.


 

Temeljni problem sodobnega trga avdio sistemov je, da različni proizvajalci posameznih zvočnih komponent in modulov nimajo pojma o načelih pristopa drugih proizvajalcev k izgradnji avdio poti, obdelavi in prenosu glasbenega signala. Proizvajalci zapisovalnih sistemov nimajo podrobnega razumevanja delovanja sistemov za zvočno reprodukcijo, proizvajalci mikrofonov pa ne analizirajo postopka nadaljnje obdelave avdio signala.

Univerzalni tehnični standardi, primerni za priključitev komponent industrijske opreme, ne izpolnjujejo naloge dela z glasbenim signalom. Metoda preskušanja dela končnih izdelkov temelji na testnih kalibracijskih signalih in merjenju izhodnih parametrov z uporabo iste preskusne opreme.

Posledično je trg prepuščen različnim stroškovnim in kakovostnim avdio sistemom in njihovim komponentam, ki imajo enake parametre izhodne in vhodne nomenklature, vendar so bistveno drugačni pri kakovosti zvočnega prenosa. To je ta poseben parameter, ki je pridobil dobro znano ime ''značaj avdio sistema''.

Vendar visokokakovostna oprema, ki ima nalogo, da posname, shranjuje, prenese in avtentično reproducira glasbeni material - ne sme in ne more imeti ''značaja''.

 

Tehnologija, ki nima ''značaja''.


Snemamo glasbo. Hranimo glasbo. Poslušamo glasbo.

Imamo radi glasbo!

 

Podjetje LAG Music of Sounds je ustanovitelj edinstvenega celostnega pristopa k načelom razvoja in izdelave zvočnih zapisov in reprodukcije. Raziskali smo mnogoletne izkušnje znanih zvočnih inženirjev in konstruktorjev akustičnih sistemov, smo podrobno analizirali načela in logiko obstoječih naprav na področju obdelave zvočnih signalov, tako je Družba LAG odkrila temeljne napake sodobne avdio industrije in razvila svoje lastno načelo izdelave proizvodne tehnologije.

Ključni element tehnologije LAG in njena osnovna tehnološka orientacijska točka je glasba! Postopek je naslednji: Vzamemo pevca, glasbenika, glasbilo ... posnamemo ga s kalibriranim mikrofonom našega lastnega načrta, povezanega z našim posebnim predojačevalnikom, glasbo digitaliziramo z lastnim ADC-jem, absolutno ne popravljamo posneti material, ga dekodiramo z našim posebnim DAC-jem in ga potem reproduciramo z našim avdio sistemom, ki dekodira signal z uporabo lastnega digitalno-analognega pretvornika. Zadovoljni smo z rezultatom le, če nihče, vključno z glasbenikom in njegovo družino, ne more razlikovati, ali je zvok ''živi'' ali je predvajan kot posnetek.

Zdaj delamo s polno močjo, da zaženemo celotno linijo naših avdio izdelkov, da bi vsakdo, kdor ima rad in ceni glasbo, dobil priložnost za snemanje, shranjevanje in užitek poslušanje v konstantni, živahni in verodostojni obliki.

 

S spoštovanjem,